LEJE, KØB, SALG OG LEASING AF
CONTAINERE TIL PRIVAT & ERHVERV

Business Intelligence øger væksten hos ALPHA Containers

ALPHA Containers, en af landets førende inden for udlejning, salg og leasing af containere til både privat og erhverv, har over længere tid oplevet kraftig vækst, hvilket har skabt et større behov for rapportering og overvågning af nøgletal for endnu mere vækst. Det var længe et ønske, at anvende Business Intelligence (BI) til at visualisere data og sikre en kontrolleret vækst. ALPHA Containers havde dialog med flere leverandører af BI, men ingen havde kompetencerne til at koble nogle ret komplekse systemer sammen uden ekstremt mange programmeringstimer. Indtil ALPHA Containers havde det første møde med IFACT.

Efter et indledende møde med god kemi, blev det aftalt at IFACT skulle udarbejde det første dashboard med udvalgte nøgletal. IFACT forstod opgaven fra første møde og de kunne dét andre leverandører ikke kunne; nemlig levere Business Intelligence uden ekstra programmering, krav til systemer eller hardware. Hele processen var struktureret og professionel. IFACT kom selv med input og sparring til hvordan ALPHA Containers bedst kunne få vist data og hvilke nøgletal der var relevante.

IFACT har nu skabt et grundlag for ALPHA Containers, som sikrer fokus på indtjening, likviditet og lagerstyring. For ALPHA Containers var det vigtigt at optimere processer, undgå fejl i rapporter og gøre det overskueligt for alle i virksomheden at følge med i væksten. Udfordringen hos ALPHA Containers var ikke mangel på data, men opsætning og indbydende visualisering af data i få, men nøje udvalgte, dashboards og rapporter. Med BI som værktøj, kan ALPHA Containers udnytte deres data optimalt.

De nye dashboards bruges nu flittigt i hverdagen blandt de forskellige afdelinger hos ALPHA Containers. Hvordan det hjælper ALPHA Containers i hverdagen forklarer Tina Ruskjær, direktør, således:

“Tidligere skulle vi aktivt hente data for vores forskellige systemer. Det blev alt for ofte nedprioriteret i en travl hverdag, og der var samtidig risiko for menneskelige fejl. Med de nye dashboards fra IFACT kan alle medarbejdere nu tilgå de ønskede data og nøgletal med det samme, og vi har elimineret risikoen for menneskelige fejl. Desuden har vi fået fokus på nøgletal, som vi ikke tidligere fik kigget nok på.

Vores øgede fokus på lagerstyring, likviditet, gennemsnitlig lejeperiode og meget mere, har betydet at vi har optimeret vores virksomhed markant, og det ses ret tydeligt på væksten de måneder hvor de nye dashboards har været i brug. Det er samtidig super motiverende for alle medarbejdere, og vi sparer faktisk en masse tid, da vi tidligere skulle bruge tid på at finde den data vi havde brug for. Nu kører det hele automatisk. Jeg vil sige, at vores samarbejde med IFACT er fremragende.”

Om IFACT A/S

IFACT er en relativ nyopstartet virksomhed, men er en del af Jansson Gruppen. Fra kontoret i Vejle rådgiver IFACT store såvel som mindre virksomheder omkring brugen af Business Intelligence, og efterfølgende opsætning og vedligeholdelse af dashboards. Henrik Larsen, direktør i IFACT, udtaler:

“Vi så et behov for langvarige partnerskaber, hvor vi som leverandør tager et stort medansvar for kundens succes med Business Intelligence. Medansvaret indebærer levering af en skræddersyet og komplet BI-løsning, hvor vi efterfølgende også har ansvaret for at drive og videreudvikle på løsningen i samarbejde med kunden. IFACT varetager alle de tekniske og ofte komplekse elementer i processen, så kunden kan holde fokus på det der er vigtigt; deres virksomhed og hvordan de bedst muligt kan benytte data til videre vækst”.

Vil du vide mere om mulighederne med Business Intelligence, så kontakt Henrik Larsen på telefon 41 83 14 80 eller send en mail til [email protected]

Du kan læse meget mere om IFACT på deres hjemmeside: https://www.IFACT.dk/

Om ALPHA Containers A/S

Udlejning, salg og leasing af diverse containertyper til både privat og erhverv siden 1998. Kontor på havnen i Aarhus, men tilbyder landsdækkende containerservice typisk med levering inden for 1-2 dage i hele landet.

Fem gode grunde til at vælge os

Indhent tilbud

      Få et uforpligtende tilbud

      Modtag et godt tilbud allerede i dag. Alle priser er eksklusiv moms. Oplyste data bruges udelukkende til at svare denne forespørgsel.

      persondatapolitik.
      Send